• Höör,  Natur

    Snö, is och vatten

    Hej! Inte är det mycket snö som fallit i år här nere i Skåne. Bara lite puder och några slaskomgångar som frusit till halka. Jag väntar fortfarande på de där dagarna när det ligger kvar och knarrar och det är lönt att ta på sig vinterkängorna. För nu har det mest varit överdrivet varmt om fötterna. Lite fjuttigt puder var det ja. Men så vackert och jag älskar dessa korta stunder ute, frisk luft och djupa andetag. Även om det är kort så ger det så mycket energi. Och nu är det bara att längta vidare till våren och mera sol i ansiktet.

  • Höör

    När helgen är extra bra

    Så var helgen redan över och vi tog en liten bilutflykt i går och tajmade solnedgången ganska precis. Det är guld värt att komma ut och få lite luft och det känns vårigt och inte särskilt kallt alls. Och jag har det bra. Vi har det bra menar jag. 🙂 Tiden räcker såklart inte alls till och hemmet får se ut som det gör men vi är iallafall tillsammans på samma ställe. Det räcker så bra. Och ljuset är på väg tillbaka. Idag är det måndag redan och jag fortsätter med helgen och att vara ledig. Mycket att pyssla med och ni vet den där grå kappan som jag drömt…

  • Höör,  Utflyktstips

    Solnedgång och kanelbulle

    Godkväll! Här avslutades helgen med en lite utflykt till Fulltofta och fika vid Ringsjöns strand. Inte dumt alls. Det var så vackert och efter att ha suttit inne hela dagen blev det en skön avslutning. Jag har jobbat idag på morgonen och sen försökt starta om söndagen några timmar senare. Det gick sådär och blev en tvåtimmars tupplur på sängen i stället. Fast det är ju det som helger är till för. Att vila upp sig. Termos med kaffe. Och vi. Lilla vi, jag och Mattis försöker träffas varje helg och någon gång mitt i veckan. Det är underbart men slitigt och dagarna går så fort så jag önskar mig…