• Natur

    Lördagsfoto & Loppissug

    Så var det lördag igen och jag visar upp några foto på dimman. Jag har ju försökt flera gånger men den har inte viljat låta sig fångas. Magiskt ljus och dimman rullade in över fälten. Solen bröt igenom med de sista strålarna. Det blev en sån häftig uppdelning av ljuset. Fälten var helt dimmiga men där jag befann mig på andra sidan var det klart ljus. Och här vid vägen blev det som en dörr in i en magisk värld. Och där inne på den klara sidan hann jag med att fota lite springande barn i skymningen. Vi pratar myror i brallan alltså. 🙂 Här är en som inte kunde…

  • Lingon om.....

    Söndag och lite regn

    Idag har det regnat här mest hela dagen och planer på att åka till Sofiero slott ersattes med soffliggning och pizzabakande. Inga dumma aktiviteter alls men någon gång så vill jag se blommande rhodondendron där. I alla sin prakt. Bilden på maskrosen togs i för någon dag sen på fotopromenaden och jag fortsätter med dreamy bakgrunder och tycker det är kul att utforska hur det går att måla med kameran. 🙂 Här är Ramslök som jag hittade i skogen. Det luktade lök helt enkelt och jag har aldrig sett hur de ser ut tidigare. Tydligen kan man äta både rotknölen och göra te x pesto på bladen? Eller är det stjälkarna…