-
Kvistar och vår
På teamat lite dreamy fredagkväll. Jag har tänt lite ljus och lyktor för missen är ute och då passar jag på. Min granne gav mig ett par äppelkvistar och några forsythia som jag försöker driva inomhus. Det är första gången jag försöker med det så jag kollar varje dag om det händer något med knopparna och faktiskt så växer de. Jag googlade och om du är sugen att prova plocka in kvistar så gäller ca 3 cm snittyta, vattentemperatur ca 50 grader och duscha med vattenflaska emellanåt så inte pinnarna torkar ut. Byta vatten någon gång i veckan och snitta om. Jag gillar experiment. 🙂 Helst vill jag ge mig…
-
Le Bömb. Le jätteflowerbööööömb
Godkväll och God Lillejulafton! Hoppas att ni har det fint därute. ♥ Här har det varit ganska lugnt, inga större köksbestyr utan en kortare resa till staden och blomsteraffären och det var bra längesedan jag hade en blomsterbomb här inne i bloggen så jag slår till med en extra stor ikväll. Blommor till dig som läser. Bara att njuta alltså. 🙂 Jag tänker mig att det är viktigt att tanka ljus och skönhet under den här mörkaste tiden. Själen behöver vatten liksom. Sen så är det såklart helt enkelt svårt för mig att välja ut ett par få bilder. Varför inte fetta på i stället? Vackraste vitt. Hur skulle jag kunna…
-
Bara lite underljuvligt
God Morgon! Tusen tack för alla fina hälsningar i kommentarsfältet igår. ♥ Varmt och luddigt inuti. Tre år som bloggare? Vem kunde tro det. De här rosorna. Små ljuvliga krukrosor i den mest perfekta lila färg. Ännu finare i verkligheten än på bild och jag kunde inte låta bli att ta med mig dom hem. Och ordet underljuvligt. En korsning mellan underbart och ljuvligt som en gammal klasskompis sa för jämnan om bra saker. Är det inte underljuvligt med betoning på ljuuuuuuuvvligt. 🙂 Vad blir det på engelska? Wonderlovely? Så ha en wonderlovely dag så hörs vi i kväll.♥
-
Le Bömb. Le Flowerbömb
Wow. Det finns genier och genier… Och så finns Blomsterpigan i Malmö, skrudad för Valentindagen. ♥ Bara massa hjärtan och jag klev in i butiken och bara tokflinade för det var så fint. Och därinne pulserade det nästan av färg och energi. Allt det där som vi längtar efter nu i form av vårkänslor. Liv. Bara så otroligt vackert och jag tappar faktiskt orden lite här.. ♥ Trevlig kväll goa vänner!