• Höör,  Trädgården

    Ska vi inte vårnjuta lite?

    Många bilder, jag vet. Men varför inte? Varför inte njuta ordentligt och suga i sig all energi från vårlökarna. Idag fick jag ett ryck och ville köpa några körsbärskvistar och som tur är har vi jättefina blomsteraffärer i Höör. Här fotograferar jag utanför A-blommor och den andra heter Blomsterverkstan´. Jag fick tag i både kvistar och lökar och nu väntar jag otåligt här hemma på att knopparna ska spricka ut och blir så där våriga som jag har tänkt mig. Äntligen. Ja, vad ska jag mer säga? 🙂 Full, rulle, jobb, jobb, jobb och snart är det helg igen. Men jag njuter extra av att fånga blommorna på bild och kunna njuta…

  • Julen

    Julskyltning 2013 i Höör

    Här är jag, mitt framför granen och det är julskyltning.  Tidigare har jag velat låta bloggen vara separerad från min omgivning men det är ändå kört nu så om ni inte redan visste så bor jag i Höör. Mitt i skåneland och jag trivs jättebra. Inte minst när det är julskyltning. 🙂 Och jag kommer nog dela med mig av mina smultronställen här på hemmaplan till er, var så säkra. Det är ju en smula enklare om jag kan tala om var jag befinner mig. 🙂 Välkommen med på julskyltningen. Här var det brända mandlar och stickade strumpor och luvor. Ponnyridning och brandmän. Mycket viktiga saker tycker jag. 🙂 Lions…