-
Inspektion av våren
Tjofredagkväll och jag passar på att fotografera mina lökar och några kvistar som kommit in i köket. Det där gröna skira gör mig så glad. Det lever liksom och när jag var liten var den ljusgröna vårfärgen min absoluta favorit. Pinnarna är körsbärskvistar som är på g och nu håller jag tummarna att de slår ut. Ibland trillar bara knopparna av så jag är på med vattenflaskan och duschar lite lätt. Ja, och Doris inspekterar och sniffar och är lite förundrad att det inte är kattgräs? Jag låter henne inte äta av lökarna för jag vet inte riktigt om de är giftiga eller inte men hon verkar ändå inte vilja…