• Fotografi,  På bordet

    Blå Balkansippa

    Det är ju augusti och bilderna togs i mars, jag är så efter på att blogga? Men jag gör det i ordning ändå så semestern kommer väl ut här till jul kanske? 🙂 Hur som helst…… Varje vår köper jag en liten kruka med blå blommor. Jag tror de heter Balkansippa? Eller någon sorts blåsippa måste det vara hur som helst och varje vår intalar jag mig själv att de ska planteras ut i rabatten men det brukar bli dåligt med det. På något sätt kanske för tidigt för säsongen och jag tänker inte på nästa års blomning? Några har jag dock fått ner och fortsätter att hålla på traditionen…

  • På bordet

    To little time….och blomsterlängtan

    Åh, jag hinner inte med? säger jag med en suck och återanvänder några blå härliga balkansippor från förra året. Visst heter de så? Jag längtar så efter en nu kruka med de blå fina små glada blommorna. Jag har fått ta en eller två dagars semester från mitt ena jobb för att komma i fatt med saker som bara måste göras nu. Nu nu nu. Som att betala räkningar och skicka fakturor så att allting går runt. Dålig disciplin muttrar jag, du borde fixat det ändå. Men man har bara en kropp och ett liv så nu sitter jag här och fixar och donar. Självklart stjäler jag lite tid till…